شهردار سنندج با اشاره به این‌که پروژه بلوار۲۴ متری کمربندی‌ آبیدر تکمیل و زیربار ترافیک رفت، گفت: این بلوار از مسیر سه راهی تکیه و چمن تا میدان حجاب دارای طول یک کیلومتر و عرض ۲۴ متر است.

آبیدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت‌الله صیدی شنبه ۱۶ آذرماه اظهار داشت: ایجاد این طرح در رفع مشکل ترافیک و همچنین ایمن سازی‌سازی تردد در مسیرپارک جنگلی آبیدر به‌عنوان یکی از مسیرهای تفرجگاهی‌ بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه پروژه بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر حدفاصل سه‌راهی تکیه و چمن تا میدان حجاب به طول یک هزار متر و عرض ۲۴ متر شامل ۲ لاین سواره رو است اضافه کرد: لاین سواره رواین بلوار دارای عرض هفت مترو نیم بوده و در طرفین این بلواریک لاین دوچرخه و یک لاین پیاده نیزاحداث شده است.

شهردار سنندج یادآور شد: برای احداث این پروژه ۶۳ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، حدود هشت هزار مترمربع تخریب آسفالت، ۴۱۱ مترمکعب تخریب بتن، چهار هزار و ۵۴۷ مترمکعب راکفیل و ۱۷ هزار مترمربع بسترسازی انجام شده است.

صیدی اظهار داشت: اجرای جدول پیش ساخته یک طرفه به طول یک هزار و ۸۴۰ متر، جدول پیش ساخته دو طرفه یک هزار و ۹۳۴متر، زیراساس سه هزارو ۷۰۸ مترمکعب و اجرای اساس یک هزار و ۹۴۳مترمکعب از دیگر اقدامات انجام شده  در راستای تکمیل این پروژه عمران شهری است.

وی افزود: همچنین عملیات روشنایی این بلوار با نصب ۴۰ عدد پایه روشنایی ۱۲ متری، ۸۲ عدد چراغ روشنایی ۱۵۰ وات و یک هزار و ۵۰۰ متر کابل کشی زمینی انجام شده است.

شهردار سنندج هزینه اجرای این طرح عمران شهری را ۸۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد، با تکمیل دیگر پروژه‌های عمران شهری گام مهمی در راستای ایمن سازی معابر و همچنین کاهش و روانسازی ترافیک در سطح شهر برداریم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

کد خبر 468206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha